Operationel og visionær Økonomichef søges til velkonsolideret virksomhed

Om denne stilling

Arbeidsgiver:
HjemmeHjælpen A/S
Kontaktperson:
Torben Jørgensen & Josephine Lund Nielsen

Job ID /  593006
Kontrakt type / Fastansættelse
Arbejdssted / København

Beskrivelse

Er du en erfaren og visionær økonomichef med en solid baggrund inden for økonomistyring? HjemmeHjælpen søger en dynamisk og dedikeret økonomichef til at indgå i deres team, en der kan bidrage til at sikre virksomhedens fortsatte vækst og succes. Har du dokumenteret erfaring med udvikling og ledelse som Økonomichef, så er denne stilling som Økonomichef din næste karriereudfordring.

Vi søger en erfaren, kommunikativ og servicemindet økonomichef med stærke samarbejdsevner, der formår at formidle økonomiske data klart og præcist til både medarbejdere og ledelse. Evnen til at fokusere på detaljen og forståelse for operationelle processer er vigtig for at sikre præcis økonomistyring og tilpasning af strategier til virksomhedens mål om langsigtet vækst. Vi ønsker en kandidat, der ikke kun trives i en ledende og ansvarsfuld position, men som også har fingeren på pulsen og kan agere operationelt. Som Økonomichef bliver det dit ansvar at strømline økonomiske- og regnskabsmæssige processer. Du får en bred berøringsflade med alsidige arbejdsopgaver, herunder ledelse af regnskabsafdelingens tre medarbejdere. Du vil være en aktiv del af virksomhedernes ledelsesteams, samt en værdifuld sparringspartner for den administrerende direktør og for virksomhedens nordiske CFO.
 
Arbejdsopgaver

  • Ansvar for daglig økonomisk drift og regnskabsmæssige opgaver
  • Udformning af detaljerede rapporter på engelsk for intern og ekstern brug
  • Udarbejdelse af års- og månedsregnskaber med præcision og analytisk tilgang
  • Proaktiv budgetlægning og forecasting med fokus på optimal ressourceallokering
  • Effektiv likviditetsstyring og omfattende økonomiske analyser
  • Kontinuerlig opfølgning på nøgletal og produktion
  • Tæt samarbejde med revisionsfirmaet EY og offentlige myndigheder
  • Ledende rolle i offentlige udbud og udvikling af relevante forretningscases
  • Implementering og optimering af nyt økonomisystem (E-conomic)
  • Deltagelse i strategiske forhandlinger og genforhandlinger af aftaler

Om virksomheden

HjemmeHjælpen A/S blev grundlagt i 2005 og er i dag stolt af at være Danmarks førende leverandør af privat hjemmepleje i Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Tårnby Kommune samt Glostrup Kommune. I dag er virksomheden en del af det norske selskab Prima Nordic AS, med selskaber i Norge og Sverige. HjemmeHjælpen rummer 400 dedikeret medarbejdere, hvoraf 40 medarbejdere har deres daglige gang på hovedkontoret på Amager. Du vil opleve en hverdag præget af faglige udfordringer i en dynamisk virksomhed, hvor der er fokus på langsigtede leverancer af hjælp og personlig pleje til borgerne.

Dine arbejdsopgaver vil finde sted i et miljø, med øje for kvalitetsbevidsthed i forhold til det marked HjemmeHjælpen opererer i. Du vil desuden blive en del af en organisation, der værdsætter samarbejdsvillighed, respekt og fleksibilitet og hvor arbejdsmiljøet er præget af en energifyldt og samtidig rolig atmosfære. Du vil opleve en uformel tone, hvor der er højt til loftet, og dine synspunkter og bidrag bliver hørt og værdsat.
 
Du tilbydes

  • 37 timer pr. uge
  • 5 ugers ferie + 5 feriefridage
  • Pensionsordning
  • Sundhedsforsikring
  • Massageordning
  • Frokostordning
  • Parkeringsmuligheder

Personlige kompetencer
Som økonomichef er du struktureret i din tilgang, initiativrig af natur og har evnen til klart at formidle økonomisk data til medarbejdere og ledelse på tværs af organisationen. Din selvstændighed og detaljeorientering er afgørende for at forstå og optimere operationelle processer og sikre, at virksomhedernes mål opnås effektivt. I din rolle som en strategisk leder motiverer og guider du et dedikeret regnskabsteam med fokus på at levere resultater af høj kvalitet. Dit drive og din evne til at bevare overblikket i travle perioder sikrer en høj ydeevne. Du er ikke blot udviklingsorienteret, men en proaktiv holdspiller med solide analytiske evner der er nødvendige for at identificere muligheder, optimere resultater og bidrage til virksomhedens fortsatte succes.

ITkompetencer
Stærke IT-færdigheder, herunder Excel. Erfaring med E-conomic anses som en fordel, men ikke et krav.
 
Erfaring & uddannelse
Cand.merc.aud. HD-R eller lignende uddannelse. Dertil minimum 5 års erfaring med økonomi.

Sprog
Dansk og engelsk. Svensk og Norsk anses som en fordel, men ikke et krav.

Kontaktpersoner
Torben Jørgensen & Josephine Lund Nielsen

Ansøgningsproces
Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkelt ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.
ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.

Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.