FRB / 25. jun. 2015

HjemmeHjælpen A/S vinder udbuddet af personlig pleje og praktisk hjælp på Frederiksberg

Valget faldt på to velkendte og veletablerede hjemmehjælpsfirmaer, da Kommunalbestyrelsen mandag aften skulle beslutte hvilke private leverandører, der sammen med den kommunale hjemmepleje fremover skal levere hjælp til byens ældre. De detaljerede udbudskriterier i den store udbud der er gennemført i foråret 2015 havde ligelig vægt på økonomi og kvalitet – og tog udgangspunkt i det kendte kvalitetsniveau.
Valget faldt på Diakonissestiftelsens Hjemmepleje og HjemmeHjælpen A/S, som begge i forvejen leverer hjælp til kommunens ældre borgere. Den kommunale Hjemmepleje, der i dag leverer hjælp til 2.200 af de i alt 3.500 hjemmehjælpsmodtagere, vil også fremover levere både praktisk hjælp og personlig pleje.

Borgmester Jørgen Glenthøj:
”Jeg er rigtig godt tilfreds med udbuddet og aftalen med de to firmaer, der begge er godt kendt i kommunen og blandt vores borgere. De har begge leveret hjælp i en årrække og er kendt for at levere god og stabil hjemmepleje til Frederiksberg Kommunes borgere. Det frie valg for borgerne er vigtigt, men jeg er også glad for, at den kommunale hjemmepleje klarede sig rigtig godt i det kontrolbud, der blev lavet i processen. At vi reducerer antallet af private leverandører til to er først og fremmest godt for kvaliteten i f.t. borgerne, men også for vores økonomi og effektivitet, fordi vi gennem aftalen sikrer et endnu tættere samarbejde med firmaerne til gavn for borgerne.”

Formand for Sundheds- og Omsorgsudvalget, Flemming Brank:
”Aftalen træder først i kraft pr. 1. november, så der er god tid til at forberede ændringen for de knap 1.000 borgere, som skal vælge ny leverandør som følge af aftalen. Og alle berørte borgere vil blive grundigt informeret i god tid, så de har et godt grundlag at vælge ny leverandør på, og alle beholder deres nuværende hjemmehjælp helt frem til november, med mindre de selv ønsker at skifte.”

Alle berørte borgere vil således i slutningen af august måned modtage et brev med information om de i alt tre leverandører, de i fremtiden vil kunne vælge imellem, når de skal vælge hjemmehjælp, og visitationens medarbejdere vil selvfølgelig også sidde klar med assistance til de, som måtte være i tvivl om hvordan de skal forholde sig.

Vi glæder os rigtig meget til at fortsætte på Frederiksberg og ser frem til det fortsatte gode samarbejde!

Seneste indlæg i vores blog

godt-nytår-2020.jpg
KBH + FRB - 2. jan. 2020
Hermed ønskes alle borgere og medarbejdere i HjemmeHjælpen A/S et rigtig godt nytår. Et nytår er altid anledning til at gøre status over det forgangne år og for HjemmeHjælpen A/S har 2019 både været fantastisk og hektisk.
Læs mere
Sanne-Tillid.jpg
KBH + FRB - 11. dec. 2019
HjemmeHjælpen A/S har ved de seneste to overenskomstforhandlinger haft en af vores tillidsrepræsentanter med til selve forhandlingerne. Når overenskomsten skal forhandles i 2020 er HjemmeHjælpen A/S repræsenteret ved vores tillidsrepræsentant Sanne Yesilmen, som sidder med ved selve forhandlingerne.
Læs mere
Julen-er-hjerternes-fest.jpg
KBH + FRB - 6. dec. 2019
Hos HjemmeHjælpen A/S har hjertet en ganske særlig betydning. Det er en del af vores logo fordi det viser, at vi altid har hjertet med, når vi går på arbejde. I denne tid kan man se hjerter mange steder og det er fordi julen er hjerternes fest. En tid hvor vi kan vise ekstra stor omsorg for vores kære.
Læs mere